En Çok Tercih Edilen Sözel Bölümler Nelerdir?

27 Nisan 2020

En Çok Tercih Edilen Sözel Bölümler Nelerdir?

27.04.2020 tarihinde yazıldı. Ortalama okuma süresi 5 dakika.

Meslekler rehberimizin 2.yazısında yeni meslek grupları hakkında bilgileri aşağıda görebilirsiniz. Öncesinde gene kısaca bazı önemli noktaları paylaşmak isteriz; ülkemizde maalesef pek çok öğrenci tabiri caizse “yumurta kapıya dayandığı” lise son sınıfta meslek seçimi konusunda detaylı düşünmeye başlıyor, lise eğitimimize başlamadan en azından hangi alanda okumak istediğimize karar verebilmemiz çok önemlidir. Evet belki ''şu meslekle ilgili okuyacağım'' diyemeyeceğiz ancak en azından grup olarak sayısal, sözel veya dil ağırlıklı ya da yetenekle gireceğimiz alanlardan birine karar verebilmek işin en önemli kısmını geçmemizi sağlar.

Doğru Meslek Seçimi Neden Önemlidir?

Bunun içinde meslek gruplarının ne yaptığını bilmek, hangi alanlarda çalışabileceğinizi bilmek kadar kendinizi tanımak, kişisel gelişiminiz için neler yapabilirsiniz araştırmak, kendinizi farklılaştıracak, yeteneklerinizi ortaya çıkartacak aktivitelerin içinde bulunmak son derece önemli.

Gelişen dünyada artık sadece okuduğunuz alanda akademik anlamada başarılı olmak tek başına yeterli değil. Entelektüel anlamda kendinizi geliştirmek, okumak, gelişen teknolojiye ayak uydurmak için gerekli çalışmaları yapmak, yaz dönemlerinizi ilgi alanınıza uygun yerlerde kısa süreli staj niteliğinde işlerde geçirmek sizi farklılaştıracak, ayrıştıracak önemli adımlar arasında yer alıyor.

Öğrencilerin en çok tercih ettiği sözel bölümler ise;

  • Görsel İletişim ve Tasarım
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
  • Gazetecilik
  • Halkla İlişkiler Tanıtım ve Reklamcılık
  • Medya ve Görsel Sanatlar
  • Radyo, Sinema ve TV
  • TV Haberciliği ve Programcılığı

Gelin hep beraber bu bölümleri tanımaya başlayalım:

Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü Nedir?

Görsel İletişim ve Tasarım bölümü sinema, bilgisayar, TV gibi iletişim kanallarının yayınlarını, yazılımlarını, görsellerini düzenleyen ve tasarlama işleri görsel iletişim ve tasarım bölümü ile ilgilidir.

Görsel iletişim ve tasarım bölümü mezunlarının iş alanları oldukça geniştir. Genellikle basın-yayın kuruluşlarında, aynı zamanda bilgisayar yazılım şirketleri, reklam firmaları, film prodüksiyon şirketlerinde çalışırlar. Özel farklı sektörlerde de çalışabilme ve kendi işini yapma şanları vardır.

Yenilik ve eleştirilere açık olan, meraklı, hayal gücü geniş, resim, sanat alanına ilgi duyan, iletişim yeteneği gelişmiş kişiler için görsel iletişim ve tasarım bölümü uygun olacaktır.

Gastronomi ve Mutfak Sanatları Nasıl Bir Bölüm?

Bu bölümü okuyanlar Türk mutfağı, dünya mutfaklarını tanıma, modern ve klasik pişirme teknikleri, görsel sanat ve görgü kuralları ile iç içe uluslararası yemek kültürüne sahip sunum yapabilme yetilerini kazanır. Gastronomi ve mutfak sanatları bölümünde öğrenilecek daha birçok konu bulunuyor.


Gastronomi ve mutfak sanatları bölümünü bitirenler; restoran, oteller, gıda sektöründeki faaliyet gösteren şirketler ve işletmelerde çalışabilir ya da kendine özel alanlar açılabilir.

Araştırmayı seven, yeniliklere açık, kendi mutfağına ve dünya mutfaklarına ilgi duyan, ekip çalışmasına uygun, temizlik kurallarını uygulayabilen kişiler için gastronomi ve mutfak sanatları bölümü uygun olacaktır.

Gazetecilik Bölümü Hakkında Bilinmesi Gerekenler Nedir?

Gazetecilik bölümü toplumu ilgilendiren konularda, bilgilendirme ve toplumu aydınlatma amacı ile bilgileri toplayan, anlaşılır bir dille yorumlayan ve bilgi veren güncel evrensel ve ulusal konularla ilgilenir.

Gazetecilik bölümü mezunları nerelerde çalışır sorusu en çok merak edilen konular arasında her alıyor. Haber kanalları, gazete ve dergi sektörü, TV programları gazetecilik bölümü mezunlarının çalışabileceği yerlerdir.

Ekip çalışmasına uygun, ikna yeteneği gelişmiş, yazılı ve sözlü ifade yeteneği iyi olan, inceleme ve araştırmayı seven, sosyal olaylara ilgili kişiler için gazetecilik bölümü uygundur.

Halkla İlişkiler Tanıtım ve Reklamcılık Nasıl Bir Bölüm?

Halkla ilişkiler tanıtım ve reklamcılık bölümü çalıştığı kurumun ürün yelpazesini tanımak ve bu ürünleri potansiyel müşteriye tanıtımını yapıp, etkilemeye ve satın almaya istekli hale getirme işi ile ilgilenir. Bire bir satış değil ancak satış için en uygun ortamı hazırlamaya yönelik çalışır.

Reklam şirketleri, özel firmalar, kamu kuruluşları, üretim ve pazarlama ağında faaliyet gösteren her yerde halkla ilişkiler tanıtım ve reklamcılık bölümü mezunları çalışabilir.

Halkla ilişkiler tanıtım ve reklamcılık bölümü; yaratıcı, yeniliklere açık, hayal gücü gelişmiş, ikna kabiliyeti iyi, iletişim becerileri yüksek olan kişiler için uygundur.

Medya ve Görsel Sanatlar Bölümü Hakkında Bilgiler Nelerdir?

Medya ve görsel sanatlar bölümü; reklamcılık, müzik, animasyon, bilgisayar oyunları gibi aslında pek çok sektörde müşteri beklentilerini iyi anlayıp, yenilikçi tasarımlar yaratmak, geliştirmek ile ilgilenir.

Medya ve görsel sanatlar bölümü mezunları bu kurumlarda çalışabilir: eğitim sektörü, bilişim sektörü, TV ve basın yayın kuruluşlarında, reklam firmalarında, turizm sektörü.


Yenilikçi, görsel sanatlara ilgisi olan, yaratıcı, araştırma yapmayı seven, gözlem yeteneği iyi, teknoloji ile arası iyi olan kişiler için medya ve görsel sanatlar bölümü uygundur.

Radyo, Sinema ve TV Bölümü Hangi Alanlarda İş Bulabilir?

Radyo, Sinema ve TV bölümü; Eleştirel ve yaratıcı düşünceyi ön planda tutarak, sinema sektörünü geleceğe hazırlamayı amaçlar. Ayrıca TV programlarında yer alacak haberleri düzenleme, araştırma ve yayına hazırlama ile ilgilenir.

Gazete, TV ve Radyo kanalları, sinema ve dizi, reklam sektöründe Radyo, Sinema ve TV bölümü mezunları çalışabilir.

Yaratıcı, sosyal ilişkileri iyi, araştırmayı seven, kendini ifade yeteneği gelişmiş kişiler için Radyo, Sinema ve TV bölümü uygundur.

TV Haberciliği ve Programcılığı Bölümü Nedir?

TV Haberciliği ve Programcılığı bölümü; haber programlarının oluşturulması, planlanması alanında editörlük, muhabirlik, kurgu aşaması ve stüdyo alanında çalışmalarla ilgilenir.

TV Haberciliği ve Programcılığı bölümü mezunları gazetelerde ve TV’ler gibi birçok yayın kuruluşunda çalışabilir.

Zaman yönetimi, iş planlama yeteneği olan, ekip çalışmasına uygun, sosyal ilişkileri iyi, diksiyonu düzgün, yaratıcı olan kişiler için TV Haberciliği ve Programcılığı bölümü uygun bir seçim olacaktır.

SİZE ULAŞALIM

Kişisel verilerin korunmasına ilişkin aydınlatma metnini buradan okuyabilirsiniz.

Kişiselleştirilmiş ve tercihlerime uygun pazarlama faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ile buna yönelik olarak fırsat ve duyurulardan haberdar olmak için e-posta, sms, telefon araması ve sosyal medya bildirimleri yolu ile tarafımla iletişim kurulmasına açık rıza metni kapsamında onay veriyorum.

w